Blog / Com dissenyar un espai exterior, per Marta Tobella, de Sacum

Com dissenyar un espai exterior, per Marta Tobella, de Sacum

Sovint em demanen consell per dissenyar una terrassa, balcó o jardí, aquells espais exteriors que, tot i que es pot fer ús d’ells durant tot l’any, és a l’estiu quan en gaudim més. En els dos primers casos, penso que projectar un espai totalment pla, dotant-lo de cert caràcter, suposa un handicap. Jo sempre recomano crear una estructura variable, una part estanca, que no cobreixi tota la façana, amb una pèrgola de sostre de fibra natural, i una altra mòbil, mitjançant una vela o tendal amb braç articulat. D’aquesta manera aconseguim generar moviment i diferenciar possibles escenaris en un entorn heterogeni, un per disposar de l’ombra buscada en determinades situacions, imaginem un menjador d’estiu o una zona chill out, i l’altre per gaudir del sol, amb les seves gandules, tant o més desitjat, segons el moment del dia. Quant a la decoració, no poden faltar plantes. Plantes de diferents mides i espècies combinades crearan racons diferenciats i donaran molta vida a l’exterior. Si a més a més les il·lumines amb focus, des de baix, a la nit donaran un ambient càlid, molt agradable, il·luminació que cal combinar amb una llum més general i petites bombetes per a assenyalar altres punts importants, per viure l’estiu amb la màxima intensitat.

 

Per la piscina evitarem l’antiquada rajola blava i escollirem un material que podem fer servir per donar continuïtat al voltant de la mateixa, com per exemple el micro ciment. Molt important, confiar en un bon professional!

Es recomenable dissenyar dues parts, una estanca per la zona chill out i una altre mòbil per gaudir del sol.

 

 

Comparte este post

Recibe nuestra revista en formato digital

Suscríbete y recibirás cada edición de Flash Magazine Sant Cugat en PDF, cómodamente en tu correo.

ENCUENTRA LO QUE BUSCAS
Sigue leyendo
L’esport és VIDA
Dones esportistes, l’efecte mirall Per Elena Vila, senadora i portaveu del GM Socialista L’esport

Lo bueno está por venir
Suscríbete.

No te quedes fuera. Suscribirte a nuestro blog es la mejor forma de estar al día con las últimas novedades, consejos y contenidos exclusivos que no compartimos en ningún otro lugar.

Otros articulos

Moda con causa
Gonzalo Balcells y David Viñeta crean Tembo Clothing para cambiar vidas en Kenia El verano de 2023, Gonzalo Balcells y David Viñeta viajaron a Kenia para
Sol a la vista
Els especialistes de la Clínica Oftalmològica Rubí ens expliquen com cuidar els nostres ulls a l’estiu. La protecció ocular davant la radiació solar és
Horitzons educatius
L’era que abraça als nostres nens Entre l’eficiència i la dependència, l’ús de la IA ens recorda que la creativitat humana no té substitut
Previous
Next
Subscribe