Retrato de Joaquín Lorente para Flash deco Sant Cugat

La importancia d’emmarcar una obra d’art, segons Joaquín Lorente

“El marc és un pòdium que eleva el quadre”

Joaquín Lorente, publicista i escriptor establert a Sant Cugat

“Hi ha quadres que no necessiten marc, però d’altres que el potencien.  I és determinat escollir-lo bé”.  Amb aquestes paraules, el publicista Joaquín Lorente ens ensenya una obra de la cotitzada artista Nuria Formenti, que ell mateix ha batejat com la Kandinski femenina.  Aquesta pintura abstracta va trobar l’acompanyant ideal a Erai marcs, on Marta Miret va assessorar l’autor de “Pensa, és gratis”, un títol suggerent del que està considerat com un dels millors publicistes del món, creador de la imatge de marques com Dodot, Evax, Camper o Osborne, entre d’altres.

“He emmarcat cents de pintures al llarg de la meva vida, però mai m’havia trobat amb ningú igual.  La passió atípica amb la qual Marta Miret viu els marcs és sorprenent”, admet Lorente.  Una qualitat que probablement neix de la inquietud i la creativitat d’aquesta professional.  D’aquesta aptitud és de la que l’escriptor ens parlarà en el seu pròxim llibre, que està acabant d’enllestir a la seva casa unifamiliar de Sant Cugat, on viu amb la seva dona, la també escriptora, Ángela Becerra.   Amb una copa de vi blanc, “el negre és massa contundent pel cervell, per escriure el blanc s’adapta més”, l’autor treballa alhora sobre l’ambició;  “la creativitat és la resposta a l’ambició humana, si no hi ha ambició, no hi ha creativitat”, assegura el publicista qui no obstant creu en el treball, com a virtut inexcusable per fer coses.

I per això Joaquín Lorente pensa que Marta Miret es mereix triomfar, “perquè té totes les de guanyar, a Sant Cugat feia falta un establiment com Erai”.

Espai patrocinar per Erai 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.