Tribuna Sant Cugat reflexiona sobre la marca Barcelona

Desafiaments i oportunitats en el món empresarial

 

En una destacada edició del Tribuna Sant Cugat celebrada enguany, experts en l’àmbit empresarial van analitzar la rellevància de la marca Barcelona i els desafiaments i oportunitats que enfronta en el panorama empresarial global.

L’obertura de l’esdeveniment va estar a càrrec de Jaume Vives, president de Sant Cugat Empresarial, qui va subratllar la importància de Barcelona com una marca integral en la qual Sant Cugat exerceix un paper fonamental i va destacar el potencial de la regió en termes de coneixement i indústria tecnològica.

 

 

La discussió es va centrar en la complexitat de definir la «Gran Barcelona» en un món globalitzat. Mercè Conesa, directora General de Barcelona Global, va emfatitzar la necessitat de pensar a una escala més àmplia i de competir a escala mundial atraient i creant talent en àrees estratègiques com life science i mobilitat.

Per la seva part, Jaume Guardiola, president del Cercle d’Economia, va emfatitzar la importància de la comunicació en un món on la tecnologia escurça les distàncies geogràfiques en el moment de transició i de canvi actual.

Durant la seva intervenció, Oriol Alcoba, director general d’Indústria de la Generalitat de Catalunya va coincidir amb Conesa en la importància de pensar com a territori des d’un punt de vista més global i ampli, entenent què tenim de diferent per atraure a grans empreses.

Els tres ponents van subratllar la necessitat d’atreure talent, realitzar inversions estratègiques i promoure la col·laboració públic-privada per a aprofitar les oportunitats i superar els desafiaments econòmics actuals a la regió, mantenint l’ambició i buscant consensos polítics per a abordar els desafiaments.

 

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.