Home Staging, la decoració estratègica per a vendre propietats. Per Marta Tobella, de Sacum.

Per primer cop, vaig rebre l’encàrrec de fer home staging en un pis de nova construcció. Tot i que no és la meva especialitat, vaig acceptar el repte. El home staging consisteix a moblar i decorar un pis per vendre’l, ajudant els compradors a imaginar-se vivint-hi. Això és important perquè els espais buits semblen més petits del que són i cal omplir-los perquè semblin més amplis, tot i que la superfície és la mateixa, és clar.

Ara que he acabat l’encàrrec, m’atreveixo a relatar quins són els grans reptes d’aquesta decoració estratègica per a vendre propietats.

El primer repte és aprofitar al màxim l’espai, col·locant els mobles de manera que s’aprofitin les vistes més atractives. Per arribar a una àmplia varietat de persones, l’estil ha de ser neutral, evitant que sigui massa marcats, ni romàntic, ni modern, ni rústic.

 

 

També és essencial incorporar elements decoratius com quadres, llibres i llums per fer que el pis o la casa sembli habitada. I unificar en termes de colors i materials, preferint tonalitats neutres per crear una sensació d’unitat i harmonia.

El pressupost és una limitació. Donat que els futurs compradors potser no volen els elements utilitzats, la inversió ha de ser mínima, però efectiva. A més, el temps és un factor crucial, ja que l’immoble s’ha d’ensenyar i vendre ràpidament. L’opció de comprar els mobles a proveïdors en línia amb bons preus i lliurament ràpid, i afegir elements d’atrezzo per a donar personalitat a l’espai, és la millor solució.

El home staging és una tècnica àmpliament utilitzada als Estats Units i aquí comença a guanyar popularitat. Per millorar l’efecte, també es pot cuidar l’ambientació general: bona olor, ordre, neteja i música suau. En habitatges de segona mà, una ràpida intervenció donant una mà de pintura, posant cortines noves i mobles ben triats, també pot fer meravelles.

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.