22 Jun La doctora Elena Rusiñol agafa el testimoni de la clínica familiar
Vocació heretada
La feina diària de la doctora Elena Rusiñol, oftalmòloga especialista en cirurgia refractiva i glaucoma, sublima el cercle vital i professional que van iniciar fa quasi 50 anys els seus pares, fundadors de la Clínica Oftalmològica Rubí.
“La meva germana Laura tenia molt clar que no volia fer medicina. I en insistir els pares, vaig pensar ‘Si no ho fa ella hauré de ser jo’”.
Així i tot, la doctora confessa que en un principi tampoc tenia clara la seva vocació. Només va començar a sentir-la ajudant al seu pare en alguna cirurgia puntual. “Veure l’emoció de pacients amb altes miopies en recuperar la visió, és molt satisfactori”. Ella mateixa s’emociona també en recordar la primera vegada que el va ajudar a operar una retina. “Em vaig posar els binocles, vaig aguantar la lent i vaig descobrir una vall enorme de color vermell amb un punt groc que semblava la lluna. Vaig tenir la sensació d’estar a l’espai i em vaig dir ‘què guai que he decidit fer això?’”.
Un cop acabada la carrera de medicina i el MIR, havia d’escollir on fer la residència. La persona davant seu va agafar l’última plaça a Catalunya. Havia de decidir-se entre Burgos o Mallorca i no ho va dubtar: “No coneixia Mallorca i aquells quatre anys van ser una gran experiència. A més, vaig aprofitar per treure’m el PER i gaudir del mar”.
En acabar la residència va viatjar a Etiòpia on el doctor Rodríguez li va ensenyar a operar amb formes manuals i va rebre sensacions diverses, la més especial: “sentir que podia ajudar als altres; allò va ser clau per refermar la meva vocació”.
Decideix fer un màster a l’IMO (Institut de Microcirurgia Ocular) per especialitzar-se a operar glaucomes, cataractes i còrnies, i un cop acaba treballa puntualment en dues clíniques privades, on reafirma la seva professió, alternant-les amb la feina que feia a la Clínica Oftalmològica Rubí.
Ara, des de fa sis anys, compagina la clínica familiar amb l’Hospital de Viladecans, feines que concilia amb el seu vessant personal, com a mare de família nombrosa.
En aquest sentir, la doctora Elena Rusiñol esmenta l’ambient familiar i el tracte proper com a principals virtuts de la Clínica Oftalmològica Rubí. I destaca que la majoria dels pacients venen recomanats per algú del seu entorn, pel boca a boca. “La nostra clientela forma una gran família. He visitat pacients que han conegut a la meva mare abans que jo. I em diuen ´Me’n recordo quan la teva mare estava embarassada de tu´. I com que em semblo bastant a la meva mare, algun pacient gran que feia temps que no venia m’ha arribat a dir ´doctora, què s’ha fet?´. I jo reia i els deia ´no sóc la meva mare, sóc la seva filla´”.
En l’àmbit intern aquesta familiaritat es manifesta en el personal. “La Luci, l’auxiliar, era la dona que ens cuidava a nosaltres de petites. Després, els meus pares van veure que tenia moltes qualitats i va començar a treballar a la clínica. D’això ja fa 41 anys”. La relació entre els pares i les filles a la feina també flueix amb harmonia. El doctor Rafael Rodríguez i la doctora Eulàlia Rusiñol estan encantats de veure que la seva filla petita comença a agafar el testimoni de la clínica, liderant les cirurgies que es duen a terme, com ho estan també de veure l’eficàcia amb què la Laura ha pres el relleu de la gestió, permetent-los dedicar-se al cent per cent a l’oftalmologia.
Respecte a la seva germana, l’Elena és clara: “És com un àngel caigut del cel. Els meus pares ja no tenien temps per ocupar-se de la visibilitat en internet i altres feines de gestió. I que ella s’incorporés a l’empresa familiar per mi va ser genial, perquè jo m’encarrego de la part mèdica i ella de l’organització. Sembla cosa del destí que la Laura, que no volia fer oftalmologia, sigui una part súper fonamental de la clínica. Al final tots treballem per la mateixa causa. A més, sempre he tingut molt bona relació amb ella”.
Sorry, the comment form is closed at this time.