«Per a mi, Camarasa ho és tot», Marc Taribó

  Passió pels sabors

Maria Camarasa era una dona valenta, emprenedora, que en enviudar, es va posar al capdavant del negoci familiar, amb el seu fill Jordi Taribó, que va haver de deixar els estudis per posar-se a treballar amb la mare, i així tots dos,van impulsar el que ara, gràcies a l’empenta del MarcTaribó, net i fill respectivament, s’està convertit en una empresa de gran projecció.“El meu pare i els meus tiets es van repartir les tres botigues, de manera que van emprendre diferents projectes, però sota el mateix nom, cap d’ells va renunciar al cognom de la mare”, explica recordant la seva història. Tot i haver tingut l’oportunitat de seguir amb el projecte de vida que van continuar en el seu moment els seus pares, el Marc dóna el perfil d’home fet a si mateix, que ha estat capaç d’esdevenir CEO d’un grup d’establiments que ha convertit en empresa i que l’ha obligat a formar-se en diferents programes d’ESADE, per reorganitzar i professionalitzar l’empresa, sense deixar de treballar perquè, com diu: “Per a mi i la meva família, Camarasa ho és tot”. Actualment, Camarasa Fruits compta amb set establiments, entre botigues a peu de carrer, córners a El Club Gourmet del Corte Inglés, tant a Diagonal com a Plaça Catalunya, i un espai que combina venda i restauració a l’Illa Diagonal. Un entramat empresarial que l’ha obligat a formar-se en diferents programes a l’escola de negocis ESADE, sense deixar de treballar, “perquè per a mi i per a la meva família Camarasa ho és tot”, admet, per a continuació reorganitzar i professionalitzar el segell que sempre ha estat sinònim de màxima qualitat. La solidesa de la marca, apuntalada pels valors de l’àvia Maria, qualitat i servei, es demostra amb el proper salt empresarial: l’obertura a la Pl. Francesc Macià de la que serà la nova flagstore de l’empresa. Tota una aposta que permetrà la projecció nacional i potser, internacional. I és que la passió del Marc pel seu negoci no té límit!/

La fundadora de Camarasa, Maria Camarasa

Jordi Taribó i la Nuria Tena la botiga del carrer Torras i Pujalt.

 

Que ens sorprendrà de la nova concep store? La nova Camarasa suposarà un abans i un després en  la història de l’empresa. Es tracta d’un innovador concepte que inclou una part de venda amb degustació, en un espai multidisciplinari.

Un espai on passaran coses diferents? De dia funcionarà com a botiga i restaurant, amb taules a la terrassa i a l’interior, i una barra amb showcooking. A la nit, convertirem l’espai de venda en un lloc per a fer esdeveniments de tota mena.

Que trobarem a la botiga? A més de la millor fruita i verdura de Barcelona, un celler amb una bodega molt interessant, una formatgeria amb afinadora única, i productes gurmet dels millors proveïdors nacionals i internacionals.

Hi ha pocs afinadors a Barcelona! La meva cosina, Aran Taribó Lineros, és una gran experta. Estic molt orgullós del fet que formi part d’aquest projecte.

La família és la família! Compartim el projecte de la nostra àvia i també els seus valors, que no són pocs.

Que has après de la teva àvia? A una carta escrita l’any 1960 dirigida a la seva família, els hi demanava ous del poble. Als inicis del negoci venia sobretot  llegums, però volia oferir més producte. Els ous els comprava a majoristes que no li oferien la qualitat desitjada: “no se puede tener confianza, pues buena parte de ellos están medio vacíos, y por consiguiente, no podemos servir bien al público”, deia literalment la missiva.

Exigia qualitat. Servei i qualitat, servei I qualitat. Aquest és el nostre lema.

Sembla més aviat un mantra. Amor al producte, tractar a tots els membres de l’equip com a part de la família que són, i el tracte proper. Aquests són els valors que perduren.

Com s’escull el millor producte del mercat? Anant a Mercabarna cada dia, seleccionant caixa per caixa d’entre més de vint-i-cinc parades diferents. Això és alguna cosa que no fa ningú.

Els clients ho notaran en el preu. Tots sabem que la qualitat té un preu.

Marc Taribó forma representa la tercera generació de Camarasa fruits.

Què esperes d’aquesta nova aventura? Estic segur que suposarà un trampolí per a la marca. La volem potenciar en l’àmbit nacional, començant per impulsar la venda online. No obstant això, el futur passa per altres fetes.

Explica, explica! Londres, París, Nova York. Vull convertir Camarasa en una marca internacional, com ho és Fauchon, Peck o Fortnum & Mason.

Marc, que fas quan no estàs treballant? Jo sempre estic treballant. M’apassiona! I durant el meu temps lliure, m’agrada escapar-me al poble de l’àvia, a Santaliña, agafar el tractor i anar al camp a conrear.

Mentre penses en tots els teus projectes? Estem acabant de dissenyar el packaging del nostre propi oli de producció limitada. És de la varietat arbequina, d’una qualitat molt alta, que també es vendrà a través de la web. En aquest sentit, un dels objectius a curt i mitjà termini és impulsar les vendes online. El futur passa per aquest canal.

Quins altres productes especials trobarem? El vi de la meva germana, Camins to dreams, que produeix i envasa a la seva bodega, a Califòrnia.

Es veu que el talent ve de família? Ella és una gran enòloga, sempre treia matrícula d’honor. En canvi, jo era un trasto, molt mal estudiant.

Però com veiem el talent no entén d’assignatures! /

Camarasa Fruits

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.