Marta Miret, d’Erai, desvetlla el seu taller

L’art de vestir l’obra

 

El marc vesteix totalment l’obra. Aquesta és una frase de Sergi Barnils que la seva emmarcadora, Marta Miret s’ha fet seva. Juntament amb el pintor, són molts els artistes que confien en aquesta professional de l’artesania per a emmarcar els seus quadres. Tatiana Blanqué, Cristina Cabané, Begoña de Erausquin, Marta Fàbregas, entre molts d’altres, “cadascun d’ells té el seu estil, a uns els hi agrada decorar-los a mà, uns altres prefereixen les fustes de roure, hi ha qui vol caixa amb vitrina, altres només el marc, amb paspartú o sense, doble motllura o simple”, enumera la Marta. Les opcions són incalculables, com també ho són els objectes a emmarcar. Tot i això, és recomanable deixar-se assessorar. Des de fotografies, miralls, cromos, dibuixos, mapes, tots són petits tresors que els clients volen realçar en un lloc privilegiat a les parets de les seves cases. La passió amb la qual Miret desenvolupa el seu ofici, un art en si mateix, es desvetlla en descórrer la cortina pintada per Barnils, que separa la botiga del taller. És en aquest espai on l’artista pren mides, talla les fustes i els cartons lliures d’àcids que només fa servir, decora, munta els marcs finals i finalment els embala perquè el client se’ls emporti amb la seguretat de no trencar-los. Perquè el talent, com la mateixa obra, també s’ha d’assegurar.

 

 

 

Les possibilitats són tan infinites com la imaginació de cadascun, però el millor és deixar-se assessora

 

Marta Miret emmarca tota classe d’obres, des de petits tresors de gran valor sentimental, fins a peces d’artistes consagrats. A la imatge, entre un Barnils i un Miró.

 

 

Mirades femenines amb història Carme Magem i l’art del collage

Va aprendre la tècnica del collage a l’Escola d’Art i Disseny de Sant Cugat, i de mica en mica ha anat investigant i experimentant fins a aconseguir un llenguatge propi. Carme Magem compagina l’art amb la seva professió com a llevadora, una feina que també l’apassiona i l’ha portat a tenir una relació molt íntima amb la dona. És possiblement per aquesta raó que els seus personatges són pràcticament sempre femenins. “M’agrada pintar cares, gestos, mirades, persones amb les seves històries i ideologies particulars”, explica l’artista. Frida Kalho és la seva figura més representativa, “per la seva personalitat, l’aspecte estètic, els exòtics trets facials”, expressa. La tècnica que fa servir barreja l’oli amb el collage, en diferents capes, que “mai saps quan s’acaben, fins que la mateixa obra et sorprèn amb el resultat final”, assegura.

 

 

 

El arte de no repetir Los monotipos singulares de Amada Lasheras

En grabado, un monotipo es una impresión única. Sin que se produzcan dos obras iguales, el estilo de Amada Lasheras es igualmente singular. Dan fe de ello, su maestro, el artista especialista en grabados y litografías, Alain Chardón, y su público, que ha acogido su trabajo con gran entusiasmo. Su participación en recientes ferias de arte contemporáneo, como Art Madrid y Art Monte-Carlo, han supuesto una lanzadera en el mercado del arte internacional, llamando la atención de galeristas holandeses, que pronto expondrán su obra. “La técnica de colocar la plantilla y el uso del color es lo que ha llamado la atención”, aclara Amada. Nacida en San Sebastián, ha vivido parte de su vida en Francia y Alemania, y actualmente reside en Sant Cugat con su familia numerosa.

page26image32112640 page26image32113984

 

Tanto Carme Magem como Amada Lasehras enmarcan su obra en Erai.

 

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.