FR Parquets assumeix amb naturalitat el canvi generacional consolidant el seu  posicionament en el mercat de la restauració

“La nostra millor publicitat sempre ha estat el boca-orella”

Ha passat mig segle des que Francisco Rodríguez passejava pels boscos del nord d’Espanya marcant els arbres que després serrarien per portar-los-hi cap al Vallès, on els assecaria a l’aire lliure, abans de traslladar-los  a la seva fàbrica de Barberà per acabar el procés de preparació de les fustes, magatzematge, venda i instal·lació final dels parquets.  A FR parquets, el seu fill, Xavier, i net, Albert, hereus d’un coneixement que avui dia costa trobar, continuen al mercat, havent-se adaptat a les noves necessitats.  “Els laminatges han entrat amb força perquè les fustes s’aprofiten més i es poden fer peces més amples” , explica Xavier Rodríguez, testimoni directe de dues èpoques antagòniques, “hem passat d’una feina artesanal a la industrialització de la metodologia”, assegura.  No obstant les noves tendències que han posat en escena les propostes de tipus sintètic, que a FR Parquets també es troben, la moda és cíclica, i en aquest sentit, els parquets d’espiga tornen amb força, amb el seu dibuix i moviment característic.  Però malauradament aquests sols només es poden instal·lar amb peces que pràcticament ja no es troben al mercat.  “Nosaltres tenim estoc de roure francès i fis i tot de mongoy de Guinea, de l’època colonial”, comenta Albert, a qui se li noten els gens de la família al cap de pocs minuts de parlar amb ell.  “Som dels pocs restauradors que podem reconstruir els parquets de les zones nobles dels pisos de l’eixample o la Universitat de Barcelona”, garanteix. Un ofici que a la fi requereix especialització i saber fer. “Nosaltres mai hem tingut botiga ni representant. La nostra publicitat ha estat sempre el boca-orella”, conclou Xavier Rodríguez.

FR Parquets per Flash deco Sant Cugat   FR Parquets per Flash deco Sant Cugat

FR Parquets per Flash deco Sant Cugat FR Parquets per Flash deco Sant Cugat

FR Parquets

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.